Türkiye'de asgari ücretin artmasıyla birlikte Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) yapılan hizmet borçlanmalarının maliyetlerinde önemli bir artış meydana geldi. Özellikle askerlik ve doğum borçlanmalarında, yeni asgari ücret düzenlemesi nedeniyle maliyetlerde yüzde 49'luk bir artış görülüyor.
2024 yılında brüt asgari ücret 20 bin 2 TL, net asgari ücret ise 17 bin 2 TL olarak belirlendi. Bu artış, işverenlerin asgari ücretli bir çalışan için ödeyeceği maliyeti 23 bin 502 TL'ye çıkarıyor. Asgari ücretteki bu yükseliş, askerlik ve doğum borçlanma primlerini de doğrudan etkiliyor, zira bu primler, kişinin kendi belirlediği prime esas kazanç üzerinden ödeniyor ve en düşük kazanç tutarı asgari ücretten az olamıyor.
Yeni yılda askerlik borçlanması için günlük en düşük prim tutarı 143.09 TL'den 213.36 TL'ye yükselecek. Bu durum, 18 aylık askerlik borçlanması için ödenecek toplam tutarın 77 bin 263 TL'den 115 bin 214 TL'ye çıkmasına neden olacak. Doğum borçlanmasında ise, bir çocuk için 720 günlük borçlanmanın maliyeti 103 bin 25 TL'den 153 bin 619 TL'ye yükselecek, böylece toplam maliyet 50 bin 594 TL artacak.
31 Aralık 2023'e kadar e-Devlet üzerinden veya sosyal güvenlik müdürlüklerinden borçlanma başvurusu yapanlar, yeni asgari ücret düzenlemesinden etkilenmeyecekler ve primlerini mevcut asgari ücret üzerinden ödeyebilecekler. Bu durum, yeni yılda borçlanma planlayanlar için önemli bir fırsat sunuyor.










