TBMM Genel Kurulu'nda bütçe görüşmeleri sonrası soruları yanıtlayan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, asgari ücret ve emekli maaşlarına yapılacak zam oranları hakkında açıklamalarda bulundu. Yılmaz, asgari ücretin belirlenmesi sürecinin devam ettiğini belirterek, "Rakam telaffuz etmemiz doğru olmaz" dedi ve sosyal diyalog mekanizmasının işleyişine dikkat çekti.
Yılmaz, memur ve emekli maaşlarına yapılacak zam oranlarını da paylaştı. 2024 yılı ocak ayında memur emeklilerinin maaşlarının enflasyon farkı ve toplu sözleşme gereği yüzde 50 civarında artacağını ifade etti. Ayrıca, çalışan ve emeklilerin aylıklarında enflasyonun üzerinde reel artışlar ve iyileştirmeler yapıldığını vurguladı.
Emekli aylıklarının son yıllarda önemli ölçüde artırıldığını belirten Yılmaz, en düşük emekli aylığının 2023 yılı itibarıyla 9 bin 876 liraya yükseldiğini ve bu artışın reel olarak yüzde 71 olduğunu dile getirdi. Sosyal güvenlik kurumlarına bağlı farklı emekli gruplarının aylıklarında da benzer artışlar olduğunu ifade etti.
Asgari ücretle ilgili olarak Yılmaz, 2023 yılında yapılan artışın kümülatif olarak yüzde 107,3 olduğunu hatırlattı ve 2002 yılındaki 184 lira olan net asgari ücretin 2023 yılı temmuz ayı itibarıyla 11 bin 402 liraya yükseldiğini, bu artışın da reel olarak yüzde 303 seviyesinde olduğunu belirtti. Yılmaz, 2024 yılında asgari ücretin belirlenmesine ilişkin çalışmaların sürdüğünü, bu sürecin kamu, özel sektör ve çalışan temsilcileri arasında yürütülen müzakerelerle devam ettiğini ifade etti. Bu müzakerelerin sonucunu görmeden net bir rakam vermenin doğru olmayacağını söyledi ve çalışanların refahının her zaman öncelikli olduğunu vurguladı.







